fbpx
Din ce cauză apare durerea de dinți și ce trebuie să facem atunci când ne ia prin surprindere - Cabinet Stomatologic Non Stop Bucuresti

Din ce cauză apare durerea de dinți și ce trebuie să facem atunci când ne ia prin surprindere?

În general, majoritatea oamenilor consideră că durerile de dinți sunt un efect secundar al cariilor dentare. Și cu toate că această judecată nu este nici pe departe una greșită, durerile de dinți pot avea mult mai multe cauze.

Cariile dentare sunt doar una din cauzele care pot determina apariția durerilor dentare. Durerile dentare se pot declanșa de exemplu și de la infecții la nivelul sinusurilor sau de la un efort fizic de o intensitate ridicată.

În foarte multe cazuri durerile dentare semnalează o problemă stomatologice destul de gravă, care necesită atenție imediată din partea unui medic stomatolog cu experiență. Iar dacă durerea te-a luat prin surprindere într-un moment nepotrivit, în mijlocul nopții sau în weekend, să știi ca ai în București un cabinet de stomatologie sector 5 care te așteaptă cu ușile deschise oricând ai nevoie de servicii profesionale, indiferent de zi sau de oră. Este vorba despre cabinetul stomatologic Dr. Goodie, care se remarcă prin profesionalism și prețuri competitive.

În continuare, vom discuta despre câteva din cele mai comune cauze ale durerii de dinți, dar nu înainte de a te sfătui să acorzi o atenție deosebită fiecărui semnal de alarmă din partea corpului tău.

Cele mai frecvente cauze ale durerilor dentare

Cariile

Cariile dentare sunt cele mai frecvente cauze ale durerilor dentare. Cariile determină o durere puternică și ascuțită, suficient de intensă încât să te trezească din somn și să te convingă să cauți un cabinet stomatologic deschis în vecinătate.

Inițial, atunci când sunt doar superficiale, cariile dentare nu produc niciun fel de efecte. Tocmai de aceea majoritatea pacienților care nu merg la controale stomatologice în mod regulat ajung pe scaunul dentistului atunci când este prea târziu și dintele are nevoie de un tratament complex.

Pierderea unei plombe

Efort fizic

Exercițiile fizic foarte intensive pot determina apariția durerilor dentare. Conform celor mai noi cercetări din domeniu, se pare că sportivii care execută constant exerciții fizice solicitante sunt mai predispuși la afecțiunile dentare decât alte persoane.

Sportivii de performanță pot suferi dureri de dinți din cauza suprasolicitării, dar și din cauza pierderilor de smalț provocate de concentrația de acid de la nivelul dinților. De asemenea, sportivii riscă să se confrunte mai des și cu carii dentare deoarece gura lor se usucă mai repede din cauza efortului la care își supun corpul.

Pierderea unei plombe

Pierderea unei plombe poate cauza dureri puternice. Plombele pot cădea din cauza aplicării unei forțe prea mari asupra lor sau dacă materialul din care sunt făcute se deteriorează. Dacă plomba este foarte mică, există șansa ca pacientul să nici nu-și dea seama că ea a căzut, decât atunci când dintele afectat începe să devină mai sensibil la temperatură sau la presiune.

Pierderea unei plombe este o urgență medicală care nu suportă amânare deoarece poate conduce și la apariția unor alte probleme mai grave.

Abcesul

Majoritatea oamenilor s-au confruntat cel puțin o dată în viață cu efectele unui abces dentar. Abcesele dentare pot fi provocate din cauza resturilor de alimente împinse în gingie în timpul masticației care, rămânând acolo, cauzează o infecție.

Cu cât amâni mai mult tratarea unui abces, cu atât riști ca zona afectată să se tumefieze și chiar să colecteze puroi. Iar în cele mai grave situații, abcesul poate determina chiar și apariția unor boli gingivale grave. Utilizarea aței dentare în mod regulat este o metodă bună de a preveni abcesele dentare, dar odată ce acestea s-au instalat singura alternativă rămasă este o vizită de urgență la un cabinet stomatologic.

cauze ale durerilor dentare

Sinuzita

Dacă te dor dinții atunci când ești răcit sau în perioada în care se declanșează alergiile de sezon, atunci s-ar putea să suferi de sinuzită. Sinusurile se află exact deasupra dinților și atunci când se inflamează provoacă dureri atât de mari încât pacienții dau buzna în cabinetele stomatologice acuzând disconfort și presiune la nivelul maxilarului superior. De asemenea, durerea determinată de inflamarea sinusurilor este relativ ușor de identificat pentru că afectează nu doar un dinte ci mai mulți.

Din păcate însă, tratamentul acestui tip de durere este mai complex întrucât necesită mai întâi soluționarea problemelor care au determinat inflamarea sinusurilor.

Adaugă comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Cabinet Stomatologic
Plătește cu
Criptomonede

Pe lângă multe alte avantaje pe care le oferă pacienților săi, Dr. Goodie este unul dintre singurele cabinete stomatologice din România unde poți plăti serviciile medicale în criptomonede.